Arbeider...

Personlig meny

Verdiplattform

Ørsnes privatskole er opprettet for å støtte foreldre som ønsker opplæring for sine barn i tråd med Guds menighets verdigrunnlag. Skolen er åpen for alle og bygger på menneskerettighetene, foreldrerett, religionsfrihet og samvittighetsfrihet (menneskerettsloven). Skolens mål er akseptert i forbindelse med godkjenningen i 1998, og vi vil spesielt fremheve at Ørsnes Privatskole er en livssynsskole med verdiforankring i Det evige evangelium.  Dette evangelium er bygget på Guds ord i Bibelen, og det åndelige verdigrunnlag ansees derfor uforanderlig. Undervisningen i skolen er basert på likeverdet mellom mennesker, samt den respekt for oppdragelse og undervisning som Gud gjennom sitt ord og evangelium har gitt av retningslinjer.

Link til læreplan: A. Om overordnet del i læreplan for Ørsnes privatskole.

Link til læreplan: C. Skolens kristne grunnlag og konsekvenser av grunnlaget.