Verdier

Fire viktige verdier for skolen vår: TRO, HÅP, KJÆRLIGHET og ÅNDELIG UTVIKLING.

Med TRO mener vi:

• En levende tro er en nøkkelverdi på veien mot et evig liv.
  • En levende tro er virksom ved gjerninger. En tro uten gjerninger er død og bare tomme ord.
  • Det evige evangelium har i seg en unik og sann lære om gjenfødelse, der en bedende innstilling er en naturlig del av en levende tro.
  • En levende tro gir individet mulighet til å utvikle seg både naturlig og åndelig.

Med HÅP mener vi:

•  Gud vil gjerne frelse alle sjeler. Dette gir i utgangspunktet håp for alle – ingen er håpløs.
  • Håpet som drivkraft er en del av hverdagslykken.
  • Håpet om frelse gir arbeidsmot, arbeidsro og følelse av fellesskap.
  • Håpet om frelse gir gode impulser til å tilgi og å legge konfrontasjoner bak.
  • Muligheten til tilgivelse og renselse styrker følelsen av håp.
  • Vi har de langsiktige mål for øyet, der empati og medfølelse gir håp også i det daglige.

Med KJÆRLIGHET mener vi:

• Gud er kjærlighet. Å elske ham er forutsetningen for ekte nestekjærlighet.
  • Kjærligheten til Gud og hans sønn Jesus gir oss visdom og innsikt til å behandle medmennesker i tråd med Jesus sitt sinnelag.
  • Guds kjærlighet er synlig gjennom oppriktig empati.
  • Å leve i kjærlighet gir vilje og evne til å tilgi.
  • Guds kjærlighet virksom i de voksne gir barna trygghet og den rette følelse av omsorg.

Med ÅNDELIG UTVIKLING mener vi:

• At skolen og lærerne går foran og selv lever oppriktig etter Guds lov og vilje er en viktig forutsetning for utviklingen av det åndelige miljø i skolen.
  • Respekt for Guds ord preger skolens undervisning og arbeid generelt.
  • En god åndelig utvikling kan bare skje i en skolehverdag hvor slik utvikling blir prioritert og vektlagt.
  • Det må være en atmosfære med rom for kritisk refleksjon - der alle føler seg trygge, tør å stille spørsmål og å undre seg, når en søker å bli kjent med vårt åndelige fundament.