Personvern

Personopplysninger

Satsingsområder

Vi har definert våre satsingsområder og satt dem i fire grupper:
  • Den gode dannelsen.
  • Gode samarbeidsformer.
  • Utvikle kompetanse og kunnskap.
  • Respekt og disiplin.
Skolen og lærerne lover å arbeide for den gode dannelsen, ved…
  • hver for oss å legge vekt på lydighet mot Gud, hans bud og hans vilje. På den måten blir vi gode forbilder og rollemodeller, som er forutsetningen for den gode oppdragelse.
  • å ”se” eleven, komme i dialog og ta ansvar for å oppnå kontakt med hver enkelt.
  • å øke elevenes ansvar i takt med deres utvikling og modning.
  • gjennom ”ros og ris” bidra til at elevene blir fortrolig med den sikre sammenhengen mellom valg og konsekvenser.
  • å anerkjenne elevenes menneskeverd, lære dem god folkeskikk med respekt for hverandre og andre mennesker.
  • å håndheve skolens reglement.
Skolen og lærerne lover å arbeide for gode samarbeidsformer, ved …
  • å legge vekt på godt samarbeid og være innforstått med skolens og lærernes store ansvar som gode eksempler.
  • å praktisere samarbeid preget av åpenhet og lojalitet.
  • å ha respekt for hverandre, blant annet gjennom å holde avtaler.
  • å legge vekt på å hjelpe hverandre så langt det er mulig, og anerkjenne hverandres egenskaper.
  • å ha dialog om skolens kjerneoppgaver på alle plan i organisasjonen.
Skolen og lærerne lover å arbeide for å utvikle kompetanse og kunnskap ved …
  • at vi ser mulighetene og utviklingssonene, og fokuserer på det elevene mestrer mer enn begrensningene som foreligger.
  • at vi skiller mellom menneskeverd og fagkompetanse/fagkarakterer.
  • at vi søker å bli kjent med hver enkelt elev, finne ut hvor eleven står og utvikle elevenes potensialer og anlegg i en konstruktiv retning.
  • å jobbe for at hver enkelt skal bli et gagnlig menneske i heim og samfunn etter normene i livssynet skolen er tuftet på.
Skolen og lærerne lover å jobbe for respekt og disiplin ved …
  • å betrakte alle som like mye verd, og ikke tolerere mobbing.
  • å godta at vi gjør feil og innrømme disse – og slik lære av oss selv og av hverandre . Dette er en viktig forutsetning i skolekulturen der prøving og feiling er en naturlig prosess for å utvikle seg.
  • å vise ydmykhet overfor skaperverket og motvirke selvgode holdninger.
  • å bidra til en skolekultur der en kan være seg selv uten at det går ut over andre.
  • selv å vise respekt for arbeidet som andre gjør i og for vår skole ved å gi positiv og konstruktiv respons.