Personvern

Personopplysninger

Organisering

Skolens hovedoppgave er å drive en frittstående grunnskole, godkjent etter § 2-1a i Privatskolelova. Det vil si at skolens virksomhet har livssyn som godkjenningsgrunnlag.

Ørsnes privatskole - generell organisering.

Styring og eierforhold:

Skolen eies og drives av Guds Menighet på stedet der skolen er lokalisert. (Med Guds menighet menes med dette alle personer over 18 år som til enhver tid er registrert i menighetens register der skolen er lokalisert.)

Forvaltning:

Skolestyret har det overordnete ansvaret for at offentlige lover og regler blir fulgt. Daglig leder har møterett på skolestyrets møter, og det er ønsket at denne retten benyttes slik at kontakten med den daglige driften blir best mulig. 

Daglig drift:

Skolen ledes og styres til daglig av et Administrasjonsteam, populært kalt Admin (Team). Dette teamet består av daglig leder (100% stilling), inspektør/IKT-leder (70% stilling) og kontoransatt (50% stilling). Teamet har fast felles møtetid en dag i uken der administrative saker og faste oppfølgingssaker jobbes spesifikt med, og ellers organiseres arbeidet felles/individuelt etter behov. 

Trinnteam:

Skolen er organisert i fire trinn: 1.- 2. trinn, 3. - 4. trinn, 5.-7. trinn og 8.-10. trinn. Hvert trinn organiserer seg gjennom trinn-team, der det oftest er det kontaktlæreren som er teamleder. Teamene har ukentlige møter på ca 1,5 t. 

Spesialpedagogisk team:

De ulike trinnene organiserer det spesialpedagogiske arbeidet gjennom spesialpedagogisk team, der de ansatte som er involvert har faste ukentlige møter på ca 1,5 t. Dette inngår som en del av den spesialpedagogiske stillingen og framkommer av arbeidstidsavtalen. Det vurderes hvor stor rolle kontaktlærer har i teamet ut fra behov og organisering. Det velges en leder for spes-ped-teamet. Spes-ped-teamene har faste møtepunkter med de andre spes-ped-teamene på tvers av trinn. Her deltar også rektor. 

Utviklingsarbeid:

Det har vært prøvd ut ulike modeller for utviklingsarbeid. 

Sosiallærer:

Skolen skal alltid ha en ansatt i stillingen i 45 %. 

Foreldre, elever og medvirkning:

Foreldrene har medvirkning gjennom foreldreråd som også velger sitt arbeidsutvalg (FAU). Elevenes medvirkning sikres gjennom klasseråd og elevråd. Medvirkning i skolemiljøarbeid sikres gjennom at "Skolemiljøutvalg" (SMU) er fast sak på offisielle skolestyremøter der elevråd, foreldreråd, lærer, daglig leder og skolestyret er samlet.