Personvern

Personopplysninger

                                                                 

Kapittel 12 - Rutiner for å sikre at planen gjennomføres

Oppfølging av det systematiske arbeidet.
Skolens ledelse er ansvarlig for at det systematiske arbeidet er aktivt og følges opp i det daglige.

Evaluering og rapportering av skolemiljøplanen.
Skolens ledelse er ansvarlig for at skolemiljøplanen evalueres og endres årlig. Planen evalueres til fast tidspunkt hvert år. Dette samles i en årlig rapport som lagres i skolens KSS. Rapporten danner grunnlaget for neste års skolemiljøplan.
Er skolemiljøplanen godt nok egnet til å nå de konkrete målene vi har satt? Er skolemiljøplanen godt nok egnet til å være et verktøy som sikrer oppfyllelse av lovkravene?
Dersom det viser seg at det er mangler i planen, setter skolen i gang tiltak som gjør planen egnet til å være det verktøyet skolen trenger for å ivareta elevenes psykososiale miljø.

Elev-, lærer- og foreldreundersøkelsen.
Skolen gjennomfører elev-, lærer- og foreldreundersøkelsen som pålegges fra det offentlige. Resultatene følges opp som en del av skolens administrative årshjul.

Lokal skolemiljøundersøkelse.
Skolen kan i tillegg ha en lokal skolemiljøundersøkelse i samarbeid/regissert av Skolemiljøutvalget, med ulike behovsspesifikke tema for hvert år.

Kvalitetssikring av måloppnåelse i KFF-KSS.
Skolens rutiner for å sikre at målene blir fulgt, sikres gjennom KFF-KSS. Rapporten settes inn i skolens kvalitetssikringssystem. Her følges også opp eventuelle avvik.

Handlingsplan når elever ikke opplever et godt psykososialt miljø.
Denne planen skal sikre at elevene får oppfylt sin rett til et godt psykososialt miljø. Dersom det viser seg at en elev likevel ikke får oppfylt denne retten, tar skolen kontakt med andre instanser for å avdekke om det er ytre forhold som kan være årsak.

 

 

   FOR VIKTEN SKOLE