IKT

Generelt om IKT strategi

Alle elevene har tilgang til sin egen bærbar PC på skolen. En til en pc-dekning gjør at forholdene ligger godt til rette for den digitale ferdighet, som etter Kunnskapsløftet er tatt inn som den femte ferdigheten elevene skal opplæres i.

Læringsplattform (LMS)

Skolen benytter PedIT fra Norsk nettskole som læringsplattform. Her samles kommunikasjon mellom skole og hjem, og mellom lærer og elev. Som eksempel vil ukeplan og arbeidsoppgaver kommuniseres her.

I tillegg til PedIT benytter skolen Office 365 fra Microsoft og G Suite for Education fra Google. Disse plattformene gjør det mulig for eleven å nå sitt arbeid også hjemmefra når det er aktuelt.

IKT i undervisningen

Elevenes PC er utstyrt med verktøy for tekstproduksjon, presentasjoner, bildebehandling, lydproduksjon, kommunikasjon med mer.

I de øverste årstrinn skjer det meste av skriftlige innleveringer digitalt. Elevene har digitale mapper, og legger også inn skannede malerier og tegninger, animasjonsfilmer, opptak av elevfremføringer etc.

Arbeider...

Personlig meny