Personvern

Personopplysninger

Arbeidsmetoder

Skolens pedagogiske verktøykasse

Elevene har ulike læringsstrategier som sine ”favorittinnlæringsmetoder”. For å nå flest mulig elever, og for å skape variasjon og fleksibilitet i skolens læringsfellesskap, er det viktig med en variert ”verktøykasse”.

I vår verktøykasse finner vi…

  • tverrfaglige prosjektarbeid - med vekt både på faglig innhold, samarbeidsevner og arbeidsgang
  • mer eller mindre lærerstyrte prosjektoppgaver, med snevrere rammer enn i punktet over

http://pedent.no/l%C3%A6ringsformer/prosjektarbeid

 _______________________________________________________________

  • storyline - et lærerstyrt fortellingsforløp der elevene blir dratt med i hendelsene og tar aktiv del i læringsaktivitetene som kommer etter hvert som studieopplegget går fram

http://storylinemetoden.dk/

https://no.wikipedia.org/wiki/Storyline

________________________________________________________________

  • problembasert læring - opplegg der lærer (og også elever) problematiserer og forsker seg fram til svar på emner og ulike tema

  • egenstudie med basis i arbeidsplaner (ofte med tre vanskelighetsnivåer markert med tre forskjellige farger)

  • forelesning og såkalt ”tradisjonell” formidlingsundervisning fra lærer