Sosialrådgiver i permisjon fra nyttår

Fra 1.januar 2021 og ut skoleåret vil Chanette gå ut i permisjon fra sin stilling som sosialrådgiver ved Ørsnes privatskole

Bakgrunnen til permisjon er hjemmesituasjon med lite barn, ektemannens yrke med mye fravær og lite mulighet for barnepass. Det viser seg også at to korte arbeidsdager er for lite tid for å kunne gjøre en god jobb i stillingen som sosialrådgiver, noe som i og for seg er positivt fordi det viser at stillingen trenges og blir tatt i bruk av elever og ansatte. Men med så lite mulighet for å være på jobb får jeg ikke gjort det som kreves av en slik rolle.

I mitt fravær vil noen av mine oppgaver følges opp av vår nye ansatte Marit Halvorsen Bekkhus. Hun er utdannet sosionom og går derfor under samlebegrepet “miljøterapeut” på samme måte som meg. Altså har vi mange av de samme kvalifikasjonene og jeg er sikker på at hun vil gjøre en veldig god jobb i mitt sted. Fokuset vil i hovedsak være på å gi de elevene som har avtale om samtale med meg muligheten til å fortsette med disse, samt å følge opp samarbeidet med eksterne instanser og annen organisering. Jeg vil også bidra litt videre i enkelte situasjoner og håper også å kunne være innom som vikar når hjemmesituasjonen tillater det.

Det er synd å måtte trekke seg tilbake fra en jobb man trives veldig godt med og jeg føler at jeg svikter elevene og kollegene mine. Men selv om jeg tenker på alle elevene som litt “mine” er det selvfølgelig min egen som må komme først. Derfor blir det slik denne våren og så får vi se hvordan veien ser ut videre etter det. Jeg vil nok stadig komme innom og forhåpentligvis kunne bidra som vikar i perioder. Takk for samarbeidet frem til nå og masse lykke til med det videre arbeidet til både elever, foresatte og ansatte.

Beste hilsener fra Chanette Fredriksen