Skolen har høsten 2021 gjennomført tilsyn med tema; Elevenes rett til et trygt og godt skolemiljø - styrets arbeid med skolemiljø. Vårt førsteinntrykk av den endelig rapporten er at det er mye positivt å ta med videre i arbeidet fremover, særlig angående lærernes jobb som er i tråd med regelverket, og elevenes medvirkning i å ha et trygt og godt skolemiljø. Det fremkommer også noen mangler, da spesielt opp mot internkontrollsystemet. Dette vil styret og skolens ledelse ta til etterretning og rette opp i omgående, noe vi er godt i gang med. Skolen hadde i 2018 et omfattende arbeid med å utarbeide handlingsplaner og rutiner for dette, som etter tilsynet trenger noen små justeringer. Målsetningen om at alle elever skal ha et trygt og godt skolemiljø er vår høyeste prioritet og jobbes med daglig. Det vil alltid være potensial for læring, utvikling og forbedring i vår skole, og et slikt omfattende tilsyn er positivt for å nå våre målsetninger ytterligere.

Strømutkobling!
Onsdag, 27.1, er det planlagt strømutkobling som rammer Vikten skole, vi tilbyr derfor hjemmeskole.
Søknadsfrist 1. februar
Hei, søknadsfrist for nye elever er satt til 1. februar. Søknadskjema ligger under virksomhetsplan.
Skøytedag
18.1.21 ble det skøytedag for hele skolen. Vi fikk nydelig vær med litt sol omsider. Alle fikk teste skøytene som har vært ubrukt noen år. Takk for en flott dag.

FOR VIKTEN SKOLE